BlackHole7
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
BlackHole7

Clan Forum
 
KezdőlapLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés
Keresés
 
 

Az eredmények megjelenítése:
 
Rechercher Bővített keresés
Legutóbbi témák
» Graviton by Xeno
Hold írta Shadow Icon_minitimeSzomb. Jan. 16, 2010 10:24 am by dubline

» Blind kivédése új by Xeno
Hold írta Shadow Icon_minitimeSzomb. Jan. 16, 2010 10:22 am by dubline

» DF-re tökéletes FS, AntiBlind-es FS
Hold írta Shadow Icon_minitimeSzomb. Jan. 16, 2010 10:21 am by dubline

» Blind technikák by Dubline
Hold írta Shadow Icon_minitimeSzomb. Aug. 22, 2009 3:12 pm by dubline

» Lassítási technikák by Aristogeiton
Hold írta Shadow Icon_minitimeHétf. Dec. 29, 2008 1:04 pm by dubline

» Kémelhárítás by Xeno
Hold írta Shadow Icon_minitimeHétf. Dec. 29, 2008 1:03 pm by dubline

» Xeno: nap műholdak
Hold írta Shadow Icon_minitimeHétf. Dec. 29, 2008 1:02 pm by dubline

» Wrathcild: csatajelentés formázás az oGame FUN-ról
Hold írta Shadow Icon_minitimeHétf. Dec. 29, 2008 1:02 pm by dubline

» Hold és használata, kb.
Hold írta Shadow Icon_minitimeHétf. Dec. 29, 2008 1:01 pm by dubline

Navigation
 Portal
 Index
 Taglista
 Profil
 Gy.I.K.
 Keresés
Fórum
Affiliates
free forum


 

 Hold írta Shadow

Go down 
SzerzőÜzenet
dubline

dubline


Hozzászólások száma : 244
Csatlakozás ideje : 2008. Dec. 29.
Tartózkodási hely : Ha on vagyok, akkor egy gépnél :D

Hold írta Shadow Empty
TémanyitásTárgy: Hold írta Shadow   Hold írta Shadow Icon_minitimeHétf. Dec. 29, 2008 12:43 pm

Shadow75 a 4 es uni vezetöhelyetese írta anno!

OGame-es pályafutásunk során előbb-utóbb elérkezünk ahhoz a pillanathoz, amikor rájövünk: szükségünk van egy holdra. A hold a játékban a következő (és kötelező) szintre való lépést jelenti, így a cikk ezen részében erről olvashattok kicsit bővebben.


A holdról általában


A hold a bolygóknál lezajlott nagyobb csaták utáni űrszemétből keletkezhet. Százalékban kifejezve ez 1 és 20% között mozoghat, tehát maximálisan 20% esélyünk lehet arra, hogy a flották összecsapása után holdat lőjünk, vagy kapjunk. További nehezítés, hogy ez mindig csak egyszeri esély, úgyhogy ha nem jött létre hold egy csata után, következő alkalommal ugyanúgy max. 20% esélyünk lesz. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy van olyan szerencsés játékos, akinek akár elsőre is összejöhet a holdja, és van, akinek mondjuk huszadjára sem. Ehhez a dologhoz azonban érdemes már-már rögeszmésen ragaszkodni (addig próbálkozni, amíg nem jön össze), mert a hold jelenti az egyedüli túlélésünket a játék későbbi szakaszában



A holdlövés


Kétféle holdlövés lehetséges: szándékos és nem szándékos. Az utóbbi rossz, az előbbi jó. Ezalatt azt értem, hogy ha mondjuk nem vagyunk a gépnél és bezúzzák a flottánkat, kaphatunk egy holdat, de a veszteségünk sokkal nagyobb lesz (főleg, ha a DF-et nem mi szedjük be), mint ami kellhet egy 20%-os holdhoz. A szándékos holdlövésnél annyi történik, hogy megkérjük egy haverunkat: zúzza be a bolygónkon hagyott flottát, hátha sikerül a holdpróba (az űrszemetet természetesen mi szedjük be, ami pozitív és negatív esetben is ott fog lebegni az űrben). Az otthagyott flotta állhat bármiből, a legelterjedtebb mégis a kisvadászos módszer, talán azért, mert a legolcsóbb és a leggyorsabb. A maximális 20%-hoz 1667db könnyű harcos kell, se több, se kevesebb. A csata után a galaxis menüt frissítve megláthatjuk, hogy csak DF keletkezett a bolygónk körül, vagy ott van egy kis szürke, bolygónak látszó valami is. Ha az utóbbi, akkor kezdjünk el nagyon örülni, ugyanis innentől fogva új távlatok nyílnak meg előttünk és a játékunk merőben meg fog változni.



A hold épületei


A holdon csak és kizárólag négy épületet érdemes (és kell) felhúzni. Induláskor mindenképpen szükségünk van az első szintű holdbázisra, ugyanis ez ad helyet a többi épületnek (szintenként három hellyel bővíti a holdunkat). Második lépés a robotgyár, ami lerövidíti az építési időket. Harmadik lépés a Phalanx (továbbiakban PH) felhúzása lesz, ezt muszáj kicsit részletesebben taglalni, hiszen ez az egyik legfontosabb dolog a holdon.
hold bázis folyamatos fejlesztése már ha valakinek nem eset le azért kell hogy növelje az épithetö helyeket a holdon!


A PH segítségével bemérhetjük és elkaphatjuk más játékosok flottáit. Minden szintemeléssel messzebb látunk a galaxisunkban, így egyre nagyobb távolságokat ellenőrizhetünk és a portyázások lehetősége is növekszik.
Szint Szenzor hatótávolság(mind 2 irányba)
1 0
2 3
3 8
4 15
5 24
6 35
7 48
8 63

Maga a PH úgy működik, hogy rákattintunk a galaxis menüben a kiszemelt ellenfél bolygójára, azon belül a PH-ra, és így megnyílik egy kis ablak, ahol láthatjuk az adott bolygón történő összes flottamozgást. Nem érdemes össze-vissza kattintgatni, mert minden egyes PH-olás ötezer deutériumba kerül, úgyhogy csak óvatosan. Viszont ha szerencsénk van, akkor találhatunk olyan flottákat, amik épp visszatérőben vannak valahonnan a planétára (ez lehetséges szállításból, támadásból, betakarításból, expedícióból). A telepítésből megérkező flottákkal nem érdemes foglalkozni, ugyanis azokat az adott játékos simán visszafordíthatja, és itt mutatkozik meg a PH egyetlen negatívuma: azok a flották, amiket a megérkezésük előtt visszafordítottak, a PH nem képes észlelni, ezért lehetetlen az elkapásuk is. Tehát ott tartottunk, hogy találtunk egy flottát, ami a küldetése elvégzése után épp békésen közeledik a bolygójához. A PH megmutatja, méghozzá másodpercre pontosan, a flotta érkezési idejét, és természetesen azt is, hogy egyáltalán milyen hajók vannak benne. Ezután három teendőnk van: megnézni, hogy oda tudunk-e érni a kiszemelt célpont érkezése után max. 2-5mp-el a bolygóhoz (a 2-5mp azért fontos, mert ennyi idő alatt lehetetlen a flottamentés, tehát az áldozatnak jóformán frissíteni se lesz ideje, nemhogy FS-elni), a másik dolog természetesen az, hogy bekémkedjük az ellenfelet a technikai szintjei és a védelme miatt. Végül lefuttatjuk a harcot egy csatakalkulátorral, és a szükséges flottát kiválasztva indulhatunk is. Nem akarok senkit sem elriasztani, de az az érzés, amikor meglátjuk, hogy a visszatérő flottánkat egy ötször nagyobb sereg a megérkezése után 3mp-el lezúzza, egyszerűen borzasztó. Ezért is nem győzzük hangsúlyozni az FS fontosságát, és természetesen annak is a megfelelő változatait. A szemeteseket ne felejtsük el kiküldeni, hiszen a profitról szól az egész játék.

A negyedik épület a holdon egy nagyszerű találmány. Ugrókapunak hívják és a segítségével két (vagy több) holdunk között ugrálhatunk a másodperc tört része alatt, mindezt ráadásul deuköltség nélkül! Bármekkora flottát mozgathatunk, az egyetlen kikötés, hogy nyersanyagot nem szállíthatunk, csak hajókat.



Tippek és trükkök


A legfontosabb: a holdat NEM lehet phalanxolni. Tehát ha már rendelkezünk eme létfontosságú dologgal, pakoljunk fel rá nyugodtan mindent, nyersanyagot, flottát stb., és onnan indítsuk a támadásokat, FS-eket.

Az ugrókaput kitűnően használhatjuk ninjázásra is. Tegyük fel, hogy otthagytunk a holdon némi flottát és sok-sok nyersanyagot, valaki meg ráharapott és támad. A másik bolygónkon lévő ugrókaput használva a csapódása előtt 2-3mp-el „beállunk elé”, a hajóit bezúzzuk és így házhoz jön a DF. A feljebb részletesen leírt lassítás sem ér itt semmit, hiszen mi 5-10mp-el a csapódás előtt ugrunk, amikor már nem lehet lassítani.

A holdon többféleképpen lehet építkezni. Van a hagyományos módszer, ami a következőképpen néz ki: hold bázis -> robotgyár -> phalanx -> hold bázis. Ezt lehet variálni, ha pl. valaki a gyorsabb phalanxtáv-növelésre akar rámenni: hold bázis -> robotgyár -> robotgyár -> phalanx, aztán lerombolunk egy szint robotgyárat, és jöhet újra a holdbázis. Ezt lehet variálni, mindenkinek a saját szájíze szerint.

Vegyük figyelembe, hogy a hold sem egy életbiztosítás, tehát soha ne hagyjunk ott sok nyersanyagot vagy a flottánkat, mert simán bezúzhatnak minket.

Ahogy a játék halad előre a maga útján, nekünk lassacskán meglesz a 9 végleges bolygónk. Ésszerű elhelyezéssel hatalmas területeket tudunk majd átlátni, uralni, az ugrókapuk segítségével pedig bárhol, bármikor bevethető lesz a flottánk. Akkor pedig már csak az áramszünet állíthat meg minket.
Vissza az elejére Go down
 
Hold írta Shadow
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal
 Similar topics
-
» Hold és használata, kb.
» Lassítások by Shadow
» Ninja by Shadow
» Shadow, galaxis menüpont
» Flotta Mentés! Shadow kezdte, aztán sok-sok munka vele és íme :D

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
BlackHole7 :: Leírások-
Ugrás: