dubline
Hozzászólások száma : 244 Csatlakozás ideje : 2008. Dec. 29. Tartózkodási hely : Ha on vagyok, akkor egy gépnél :D
| Tárgy: Hold írta Shadow Hétf. Dec. 29, 2008 12:43 pm | |
| Shadow75 a 4 es uni vezetöhelyetese írta anno!
OGame-es pályafutásunk során előbb-utóbb elérkezünk ahhoz a pillanathoz, amikor rájövünk: szükségünk van egy holdra. A hold a játékban a következő (és kötelező) szintre való lépést jelenti, így a cikk ezen részében erről olvashattok kicsit bővebben.
A holdról általában
A hold a bolygóknál lezajlott nagyobb csaták utáni űrszemétből keletkezhet. Százalékban kifejezve ez 1 és 20% között mozoghat, tehát maximálisan 20% esélyünk lehet arra, hogy a flották összecsapása után holdat lőjünk, vagy kapjunk. További nehezítés, hogy ez mindig csak egyszeri esély, úgyhogy ha nem jött létre hold egy csata után, következő alkalommal ugyanúgy max. 20% esélyünk lesz. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy van olyan szerencsés játékos, akinek akár elsőre is összejöhet a holdja, és van, akinek mondjuk huszadjára sem. Ehhez a dologhoz azonban érdemes már-már rögeszmésen ragaszkodni (addig próbálkozni, amíg nem jön össze), mert a hold jelenti az egyedüli túlélésünket a játék későbbi szakaszában
A holdlövés
Kétféle holdlövés lehetséges: szándékos és nem szándékos. Az utóbbi rossz, az előbbi jó. Ezalatt azt értem, hogy ha mondjuk nem vagyunk a gépnél és bezúzzák a flottánkat, kaphatunk egy holdat, de a veszteségünk sokkal nagyobb lesz (főleg, ha a DF-et nem mi szedjük be), mint ami kellhet egy 20%-os holdhoz. A szándékos holdlövésnél annyi történik, hogy megkérjük egy haverunkat: zúzza be a bolygónkon hagyott flottát, hátha sikerül a holdpróba (az űrszemetet természetesen mi szedjük be, ami pozitív és negatív esetben is ott fog lebegni az űrben). Az otthagyott flotta állhat bármiből, a legelterjedtebb mégis a kisvadászos módszer, talán azért, mert a legolcsóbb és a leggyorsabb. A maximális 20%-hoz 1667db könnyű harcos kell, se több, se kevesebb. A csata után a galaxis menüt frissítve megláthatjuk, hogy csak DF keletkezett a bolygónk körül, vagy ott van egy kis szürke, bolygónak látszó valami is. Ha az utóbbi, akkor kezdjünk el nagyon örülni, ugyanis innentől fogva új távlatok nyílnak meg előttünk és a játékunk merőben meg fog változni.
A hold épületei
A holdon csak és kizárólag négy épületet érdemes (és kell) felhúzni. Induláskor mindenképpen szükségünk van az első szintű holdbázisra, ugyanis ez ad helyet a többi épületnek (szintenként három hellyel bővíti a holdunkat). Második lépés a robotgyár, ami lerövidíti az építési időket. Harmadik lépés a Phalanx (továbbiakban PH) felhúzása lesz, ezt muszáj kicsit részletesebben taglalni, hiszen ez az egyik legfontosabb dolog a holdon. hold bázis folyamatos fejlesztése már ha valakinek nem eset le azért kell hogy növelje az épithetö helyeket a holdon!
A PH segítségével bemérhetjük és elkaphatjuk más játékosok flottáit. Minden szintemeléssel messzebb látunk a galaxisunkban, így egyre nagyobb távolságokat ellenőrizhetünk és a portyázások lehetősége is növekszik. Szint Szenzor hatótávolság(mind 2 irányba) 1 0 2 3 3 8 4 15 5 24 6 35 7 48 8 63
Maga a PH úgy működik, hogy rákattintunk a galaxis menüben a kiszemelt ellenfél bolygójára, azon belül a PH-ra, és így megnyílik egy kis ablak, ahol láthatjuk az adott bolygón történő összes flottamozgást. Nem érdemes össze-vissza kattintgatni, mert minden egyes PH-olás ötezer deutériumba kerül, úgyhogy csak óvatosan. Viszont ha szerencsénk van, akkor találhatunk olyan flottákat, amik épp visszatérőben vannak valahonnan a planétára (ez lehetséges szállításból, támadásból, betakarításból, expedícióból). A telepítésből megérkező flottákkal nem érdemes foglalkozni, ugyanis azokat az adott játékos simán visszafordíthatja, és itt mutatkozik meg a PH egyetlen negatívuma: azok a flották, amiket a megérkezésük előtt visszafordítottak, a PH nem képes észlelni, ezért lehetetlen az elkapásuk is. Tehát ott tartottunk, hogy találtunk egy flottát, ami a küldetése elvégzése után épp békésen közeledik a bolygójához. A PH megmutatja, méghozzá másodpercre pontosan, a flotta érkezési idejét, és természetesen azt is, hogy egyáltalán milyen hajók vannak benne. Ezután három teendőnk van: megnézni, hogy oda tudunk-e érni a kiszemelt célpont érkezése után max. 2-5mp-el a bolygóhoz (a 2-5mp azért fontos, mert ennyi idő alatt lehetetlen a flottamentés, tehát az áldozatnak jóformán frissíteni se lesz ideje, nemhogy FS-elni), a másik dolog természetesen az, hogy bekémkedjük az ellenfelet a technikai szintjei és a védelme miatt. Végül lefuttatjuk a harcot egy csatakalkulátorral, és a szükséges flottát kiválasztva indulhatunk is. Nem akarok senkit sem elriasztani, de az az érzés, amikor meglátjuk, hogy a visszatérő flottánkat egy ötször nagyobb sereg a megérkezése után 3mp-el lezúzza, egyszerűen borzasztó. Ezért is nem győzzük hangsúlyozni az FS fontosságát, és természetesen annak is a megfelelő változatait. A szemeteseket ne felejtsük el kiküldeni, hiszen a profitról szól az egész játék.
A negyedik épület a holdon egy nagyszerű találmány. Ugrókapunak hívják és a segítségével két (vagy több) holdunk között ugrálhatunk a másodperc tört része alatt, mindezt ráadásul deuköltség nélkül! Bármekkora flottát mozgathatunk, az egyetlen kikötés, hogy nyersanyagot nem szállíthatunk, csak hajókat.
Tippek és trükkök
A legfontosabb: a holdat NEM lehet phalanxolni. Tehát ha már rendelkezünk eme létfontosságú dologgal, pakoljunk fel rá nyugodtan mindent, nyersanyagot, flottát stb., és onnan indítsuk a támadásokat, FS-eket.
Az ugrókaput kitűnően használhatjuk ninjázásra is. Tegyük fel, hogy otthagytunk a holdon némi flottát és sok-sok nyersanyagot, valaki meg ráharapott és támad. A másik bolygónkon lévő ugrókaput használva a csapódása előtt 2-3mp-el „beállunk elé”, a hajóit bezúzzuk és így házhoz jön a DF. A feljebb részletesen leírt lassítás sem ér itt semmit, hiszen mi 5-10mp-el a csapódás előtt ugrunk, amikor már nem lehet lassítani.
A holdon többféleképpen lehet építkezni. Van a hagyományos módszer, ami a következőképpen néz ki: hold bázis -> robotgyár -> phalanx -> hold bázis. Ezt lehet variálni, ha pl. valaki a gyorsabb phalanxtáv-növelésre akar rámenni: hold bázis -> robotgyár -> robotgyár -> phalanx, aztán lerombolunk egy szint robotgyárat, és jöhet újra a holdbázis. Ezt lehet variálni, mindenkinek a saját szájíze szerint.
Vegyük figyelembe, hogy a hold sem egy életbiztosítás, tehát soha ne hagyjunk ott sok nyersanyagot vagy a flottánkat, mert simán bezúzhatnak minket.
Ahogy a játék halad előre a maga útján, nekünk lassacskán meglesz a 9 végleges bolygónk. Ésszerű elhelyezéssel hatalmas területeket tudunk majd átlátni, uralni, az ugrókapuk segítségével pedig bárhol, bármikor bevethető lesz a flottánk. Akkor pedig már csak az áramszünet állíthat meg minket. | |
|